Odmowa wejścia na pokład

Odszkodowanie za Odmowę przyjęcia na pokład

Znajomość praw pasażerów linii lotniczych jest ważna, zwłaszcza w przypadkach, gdy linia lotnicza nie pozwala Ci wejść na pokład samolotu, nawet jeśli nie zrobiłeś nic złego. Tutaj znajdziesz porady co zrobić, jeśli odmówiono Ci wejścia na pokład.

TrustPilot-logo

    1. Wprowadź szczegóły lotu

    2. Dane kontaktowe

    kobieta-i-tablica-odlotow

    Odmowa wejścia na pokład podczas lotów do UE

    • Nie zgłaszaj się na ochotnika, aby oddawać swoje miejsce w zamian za kupony lub inne korzyści. Zgłaszając się na ochotnika, możesz zrzec się swoich praw do dodatkowego odszkodowania. Jednak oferta linii lotniczych może być wystarczająco atrakcyjna – to Twój wybór.
    • Zachowaj kartę pokładową i inne dokumenty podróżne. Jeśli nie masz karty pokładowej, możesz również skorzystać z dowolnego dokumentu lotu z numerem rezerwacji. Numer referencyjny rezerwacji jest przypisywany rezerwacji lotu przez linię lotniczą – sześciocyfrowy kod składający się ze znaków i cyfr.
    • Dowiedz się, dlaczego odmówiono Ci wejścia na pokład. Pomimo najczęstszego powodu „wpadnięcia” z powodu przepełnionego lotu, mogą istnieć inne powody odmowy przyjęcia na pokład, dlatego warto zapytać personel linii lotniczej. Będzie to ważne, jeśli zdecydujesz się złożyć reklamację.
    • Zachowaj rachunki, jeśli masz dodatkowe wydatki z powodu odmowy przyjęcia na pokład. Możesz otrzymać zwrot kosztów, takich jak opłacona z góry rezerwacja, hotel, wynajem samochodu lub inne nieoczekiwane koszty.

    Twoje prawa podczas lotów w UE

    Jeśli odmówiono Ci przyjęcia na pokład, przysługują Ci takie prawa, jak zwrócenie się do linii lotniczej o alternatywny lot, odszkodowanie, zwrot kosztów i zakwaterowanie.

    • Poproś o alternatywny lot do miejsca docelowego. Jeśli zdecydowałeś się zmienić plany podróży, możesz zażądać zwrotu ceny biletu i lotu powrotnego do pierwotnego miejsca wylotu.
    • Wniosek o odszkodowanie za odmowę przyjęcia na pokład. Linia lotnicza musi natychmiast zrekompensować Ci odmowę wejścia na pokład na lotnisku, jeśli przysługuje Ci odszkodowanie. Odszkodowanie za odmowę przyjęcia na pokład jest dodatkiem do zmiany planu podróży lub zwrotu kosztów, o których mowa powyżej.
    • Poproś linię lotniczą o pokrycie kosztów posiłków i napojów. Jeśli musisz czekać na lotnisku dłużej niż planowano, linia lotnicza musi zapewnić Ci przekąski i napoje zgodnie z rozporządzeniem UE WE 261.
    • Poproś linię lotniczą o zapewnienie Ci zakwaterowania. Jeśli musisz czekać na alternatywny lot w nocy, linia lotnicza powinna zapewnić Ci zakwaterowanie w hotelu i transport z lotniska i na lotnisko lub pokryć wydatki na te potrzeby.
    blank
    facet-na-znaku-zapytania

    Odmowa wejścia na pokład podczas lotów międzynarodowych

    Pasażerowie podróżujący lotami międzynarodowymi mogą ubiegać się o zwrot kosztów z powodu odmowy przyjęcia na pokład:

    • Nie zgłaszaj się na ochotnika, aby oddawać swoje miejsce w zamian za kupony lub inne korzyści. Zgłaszając się na ochotnika, możesz zrzec się swoich praw do dodatkowego odszkodowania. Jednak oferta linii lotniczych może być wystarczająco atrakcyjna – to Twój wybór.
    • Zachowaj kartę pokładową i inne dokumenty podróżne. Jeśli nie masz karty pokładowej, możesz również skorzystać z dowolnego dokumentu lotu z numerem rezerwacji. Numer referencyjny rezerwacji jest przypisywany rezerwacji lotu przez linię lotniczą – sześciocyfrowy kod składający się ze znaków i cyfr.
    • Dowiedz się, dlaczego odmówiono Ci wejścia na pokład. Pomimo najczęstszego powodu „wpadnięcia” z powodu przepełnionego lotu, mogą istnieć inne powody odmowy przyjęcia na pokład, dlatego warto zapytać personel linii lotniczej. Będzie to ważne, jeśli zdecydujesz się złożyć reklamację.
    • Poproś o alternatywny lot do miejsca docelowego.
    • Zachowaj rachunki, jeśli masz dodatkowe wydatki z powodu odmowy przyjęcia na pokład. Możesz otrzymać zwrot kosztów, takich jak opłacona z góry rezerwacja, hotel, wynajem samochodu lub inne nieoczekiwane koszty.

    Sprawdź opinie naszych klientów

    Zweryfikowana
    Polecam SkyDelay! Przez kilka miesięcy próbowałam uzyskać odszkodowanie na własną rękę za opóźniony lot międzynarodowy (Polska-Australia) od przewoźnika - niestety bezskutecznie. Linia lotniczna wielokrotnie odrzuciła reklamację twierdząc, że opóźnienie wynikło ze złej pogody, a następnie nie była skora zaplacić nawet po wyroku sądowym. Firma SkyDelay (z pomocą komornika) wywalczyła dla mnie spore odszkodowanie (równowartość biletu do AUS w jedną stronę), czego sama nie byłabym w stanie osiągnąć. Był to długi proces, na co sama nie miałabym czasu, ale firma SkyDelay zajęła się wszystkim bardzo profesjonalnie i nie musiałam nawet kiwnąć palcem 🙂 Jeżeli kiedykolwiek będę chciała dostać odszkodowanie za opoźniony lub odwołany lot to na pewno ponownie skorzystam z usług SkyDelay.
    Gabriela
    Gabriela
    2020-10-14
    Zweryfikowana
    Jak dla mnie perfekcja pod każdym względem. Poleciłem już Firmę znajomym, którzy lecieli feralnym lotem. Podjęli się sprawy Bułgaria Air, która inni odrzucili. Stały kontakt, rzetelna informacja i efekt 600 euro.
    Jacek Bialas
    Jacek Bialas
    2020-09-01
    Zweryfikowana
    Gorąco polecam SkyDelay. Fachowa pomoc, kompetentni specjaliści - właściwi ludzie na właściwym miejscu. Wszystko przebiegło wzorowo, uzyskałam możliwie najwyższe odszkodowanie. W razie problemów z przesuniętym lub anulowanym lotem - na pewno wrócę. Dziękuję!
    Dominika
    Dominika
    2020-05-08
    Zweryfikowana
    Profesjonalna, sprawna pomoc! Polecam
    Klaudia
    Klaudia
    2020-05-05
    Zweryfikowana
    Korzystam, potrafią uzyskać odszkodowanie nawet w przypadkach beznadziejnych. Polecam!
    Marcin
    Marcin
    2020-05-04
    Zweryfikowana
    Bardzo duża pomoc i doskonała współpraca. Sprawa wygrana!!
    Marlena
    Marlena
    2020-05-04
    Zweryfikowana
    Od razu po przedstawieniu mojej sytuacji z opóźnionym lotem o ładnych kilka godzin, zostałem poinformowany o możliwości ubiegania się o odszkodowanie od linii lotniczej, wysokości tej kwoty i czasie uzyskania pieniędzy . Dzięki współpracy dostałem przelew w niecały miesiąc-400€. Pełen profesjonalizm, polecam SkyDelay każdemu kto uważa, ze ciężko wygrać z tak dużymi firmami jakimi są linie lotnicze.
    Marcin Smolarek
    Marcin Smolarek
    2020-05-02
    Zweryfikowana
    Profesjonalnie i szybko załatwiona sprawa, polecam!
    Robert
    Robert
    2020-05-02
    Zweryfikowana
    Zadziwiająco pozytywne doświadczenie z firmą. Prawnicy absolutnie biegli w temacie norm prawnych regulujących materię należnych "odszkodowań lotniczych"; uczciwe, jasne zasady zlecenia windykacyjnego. Prowizja w niewygórowanej wysokości, do tego należna wyłącznie w przypadku skutecznego wyegzekwowania należności, brawo 🙂
    Paweł
    Paweł
    2020-04-27
    Zweryfikowana
    Profesjonalne podejście do każdej sprawy . Polecam
    Krzysztof
    Krzysztof
    2020-04-27