Odszkodowanie za odwołany lot
Czasami loty są nieoczekiwanie odwoływane, a pasażerowie zastanawiają się, co robić. Znajomość praw pasażerów linii lotniczych w przypadku gdy nastąpi odwołany lot jest ważna, ponieważ pomoże Ci uniknąć niepotrzebnych wydatków i zapewni, że linia lotnicza zrobi wszystko tak jak powinna.

- Uzyskaj nawet 600 EUR
- Gwarantowana niska prowizja
- Brak ryzyka w przypadku niepowodzenia

Jakie mam prawa pasażera podróżującego samolotem, jeśli mój lot zostanie odwołany?
- Twój bilet może zostać zwrócony lub możesz otrzymać propozycję lotu alternatywnego.
- Możesz kwalifikować się do odszkodowania za odwołanie lotu, jeśli linia lotnicza poinformowała Cię o odwołaniu mniej niż 14 dni przed odlotem.
- Linia lotnicza jest zobowiązana do zapewnienia posiłku i napojów, w przypadku gdy lot jest opóźniony o ponad 2 godziny.
- Ponadto linia lotnicza musi zapewnić Ci zakwaterowanie w hotelu oraz transport z lotniska i na lotnisko, jeśli lot alternatywny będzie następnego dnia.
Co zrobić, jeśli mój lot został odwołany?
- Skontaktuj się z obsługą linii lotniczej i poproś o pisemne potwierdzenie odwołania lotu oraz jego przyczyny.
- Miej przy sobie kartę pokładową i inne dokumenty podróżne.
- Poproś obsługę linii lotniczej o jedzenie i napoje ( bądź voucher na nie), jeśli opóźnienie lotu trwa dłużej niż 2 godziny.
- Zbierz wszystkie vouchery i paragony (gdy płaciłeś za jedzenie ze swojej kieszeni).
- Zachowaj również wszelkie możliwe dowody anulowania rejsu.
- Nie podpisuj niczego ani nie akceptuj żadnych ofert na piśmie – przez to możesz nieumyślnie zrzec się prawa do odszkodowania.
- Jeśli Twój alternatywny lot jest następnego dnia, poproś linię lotniczą o zapewnienie Ci zakwaterowania.


Możesz otrzymać odszkodowanie, za odwołany lot jeśli:
- Linia lotnicza poinformowała Cię o odwołaniu lotu mniej niż 14 dni przed odlotem (po więcej szczegółów sprawdź tabelę poniżej)
- Twoja rezerwacja lotu jest potwierdzona np. E-ticketem.
- Jeśli otrzymałeś alternatywny lot i dotarłeś do miejsca docelowego znacznie później niż planowano pierwotny lot (zazwyczaj to minimum 2 godziny), bądź zrezygnowałeś z podróży.
- Wyleciałeś z UE lub przyleciałeś na lotnisko w UE (jeśli linia lotnicza jest przewoźnikiem z siedzibą w UE).
- Odprawiłeś się na lot punktualnie (zwykle nie mniej niż 45 minut przed lotem) – w przypadku odwołanych rejsów ad hoc na lotnisku.
- Twój lot był mniej niż 3 lata temu, ponieważ w wielu krajach obowiązuje limit czasowy, po którym roszczenie się przedawnia (w Polsce jest to tylko 1 rok). Wysłanie reklamacji do linii lotniczej nie przerywa biegu przedawnienia.
- Za odwołanie odpowiada linia lotnicza (okoliczności anulowania były pod kontrolą linii lotniczej jak np. strajk załogi).
- Nie ma znaczenia, czy linia lotnicza dostarczyła Ci vouchery na posiłek bądź zapewniła nocleg w hotel
W jakiej wysokości odszkodowanie za odwołany lot może mi przysługiwać?
Zgodnie z rozporządzeniem UE (EC) nr 261/2004 możesz otrzymać odszkodowanie za odwołany lot jeśli poinformowano Cię o odwołaniu mniej niż 14 dni przed wylotem. Wysokość odszkodowania zależy od odległości lotu, długości opóźnienia oraz tego, czy Twój lot jest na terenie UE, czy nie. Istotną kwestia to także czas, w jakim pasażer dotarł do miejsca docelowego po przebukowaniu na lot zastępczy.
Więcej informacji w tabeli poniżej:

Poniżej 2 godzin | 2 - 3 godziny | 3 - 4 godziny | Ponad 4 godziny | Nigdy nie dotarł | Dystans lotu |
---|---|---|---|---|---|
€0 | €125 | €250 | €250 | €250 | 1500 km lub mniej |
€0 | €200 | €400 | €400 | €400 | Loty wewnętrzne UE na odległość ponad 1500 km |
€0 | €200 | €400 | €400 | €400 | Loty poza terytorium UE 1500-3500 km |
€0 | €0 | €300 | €600 | €600 | Loty inne niż wewnętrzne powyżej 3500 km |
Odszkodowanie za odwołany lot może zostać przez linie niewypłacone, jeśli zaoferują alternatywny lot i są spełnione są następujące kryteria:
Powiadomienie o odwołanym locie | Wymagania dotyczące zmiany trasy |
---|---|
14 dni | Brak |
7 – 13 dni | Odlot alternatywnego lotu nie jest wcześniejszy niż 2 godziny i przylatuje mniej niż 4 godziny później niż pierwotny lot. |
Mniej niż 7 dni | Odlot alternatywnego lotu następuje nie wcześniej niż 1 godzinę i przylatuje mniej niż 2 godziny później niż pierwotny lot. |
Sprawdź opinie naszych klientów
Zweryfikowana
Polecam SkyDelay! Przez kilka miesięcy próbowałam uzyskać odszkodowanie na własną rękę za opóźniony lot międzynarodowy (Polska-Australia) od przewoźnika - niestety bezskutecznie. Linia lotniczna wielokrotnie odrzuciła reklamację twierdząc, że opóźnienie wynikło ze złej pogody, a następnie nie była skora zaplacić nawet po wyroku sądowym. Firma SkyDelay (z pomocą komornika) wywalczyła dla mnie spore odszkodowanie (równowartość biletu do AUS w jedną stronę), czego sama nie byłabym w stanie osiągnąć. Był to długi proces, na co sama nie miałabym czasu, ale firma SkyDelay zajęła się wszystkim bardzo profesjonalnie i nie musiałam nawet kiwnąć palcem 🙂 Jeżeli kiedykolwiek będę chciała dostać odszkodowanie za opoźniony lub odwołany lot to na pewno ponownie skorzystam z usług SkyDelay.

Gabriela
2020-10-14
Zweryfikowana
Jak dla mnie perfekcja pod każdym względem. Poleciłem już Firmę znajomym, którzy lecieli feralnym lotem. Podjęli się sprawy Bułgaria Air, która inni odrzucili. Stały kontakt, rzetelna informacja i efekt 600 euro.

Jacek Bialas
2020-09-01
Zweryfikowana
Gorąco polecam SkyDelay. Fachowa pomoc, kompetentni specjaliści - właściwi ludzie na właściwym miejscu. Wszystko przebiegło wzorowo, uzyskałam możliwie najwyższe odszkodowanie. W razie problemów z przesuniętym lub anulowanym lotem - na pewno wrócę. Dziękuję!

Dominika
2020-05-08
Zweryfikowana
Profesjonalna, sprawna pomoc! Polecam

Klaudia
2020-05-05
Zweryfikowana
Korzystam, potrafią uzyskać odszkodowanie nawet w przypadkach beznadziejnych. Polecam!

Marcin
2020-05-04
Zweryfikowana
Bardzo duża pomoc i doskonała współpraca. Sprawa wygrana!!

Marlena
2020-05-04
Zweryfikowana
Od razu po przedstawieniu mojej sytuacji z opóźnionym lotem o ładnych kilka godzin, zostałem poinformowany o możliwości ubiegania się o odszkodowanie od linii lotniczej, wysokości tej kwoty i czasie uzyskania pieniędzy . Dzięki współpracy dostałem przelew w niecały miesiąc-400€. Pełen profesjonalizm, polecam SkyDelay każdemu kto uważa, ze ciężko wygrać z tak dużymi firmami jakimi są linie lotnicze.

Marcin Smolarek
2020-05-02
Zweryfikowana
Profesjonalnie i szybko załatwiona sprawa, polecam!

Robert
2020-05-02
Zweryfikowana
Zadziwiająco pozytywne doświadczenie z firmą. Prawnicy absolutnie biegli w temacie norm prawnych regulujących materię należnych "odszkodowań lotniczych"; uczciwe, jasne zasady zlecenia windykacyjnego. Prowizja w niewygórowanej wysokości, do tego należna wyłącznie w przypadku skutecznego wyegzekwowania należności, brawo 🙂

Paweł
2020-04-27
Zweryfikowana
Profesjonalne podejście do każdej sprawy . Polecam

Krzysztof
2020-04-27