Odszkodowanie za przepełniony lot - overbooking
Czasami linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolocie ze względów optymalizacji kosztów, gdyż wiedzą, że część pasażerów, którzy kupili bilety z różnych przyczyn nie pojawią się na pokładzie, co powoduje, że w samolocie są wolne miejsca, które można sprzedać w nadmiarze.

- Uzyskaj nawet 600 EUR
- Gwarantowana niska prowizja
- Brak ryzyka w przypadku niepowodzenia

Jakie mam prawa, jeśli mój lot jest przepełniony?
- Możesz otrzymać zwrot pieniędzy za bilet lub linie lotnicze muszą zaoferować alternatywny transport.
- Linia lotnicza musi zapewnić jedzenie i napoje, jeśli lot był opóźniony o więcej niż 2 godziny.
- Przewoźnik musi zapewnić Ci zakwaterowanie w hotelu oraz transport z lotniska i na lotnisko, jeśli Twój alternatywny lot odbędzie się następnego dnia.
Co zrobić, jeśli mój lot jest przepełniony?
- Nie oddawaj dobrowolnie swojego miejsca w zamian za vouchery.
- Miej przy sobie kartę pokładową i inne dokumenty podróżne.
- Poproś pracowników linii lotniczych, o dowód na piśmie dlaczego odmówiono Ci przyjęcia na pokład.
- Zapytaj o alternatywny lot do miejsca docelowego na koszt linii lotniczej.
- Zażądaj rekompensaty za odmowę przyjęcia na pokład.
- Zwróć się z prośbą, czy linia lotnicza pokryje koszty Twoich posiłków i napojów.
- Poinformuj linię lotniczą o zapewnieniu zakwaterowania w hotelu na ich koszt, jeśli będziesz czekać na alternatywny lot, który ma się odbyć np. kolejnego dnia.
- Zachowaj paragony, jeśli masz dodatkowe wydatki.


Możesz otrzymać odszkodowanie, jeśli
- Wyleciałeś z UE (dowolną linią lotniczą) lub przyleciałeś do UE (pod warunkiem, że linia lotnicza ma siedzibę w UE).
- Nie zgłosiłeś się dobrowolnie, aby zrezygnować z miejsca w zamian za vouchery lub inne korzyści finansowe.
- Nie odmówiono Ci wejścia na pokład z przyczyn, na które masz wpływ (np. Spóźniłeś się przy bramce odlotów lub Twoje dokumenty jak np. wiza czy paszport były nieprawidłowe).
- Twój stan zdrowia pozwalał na bezpieczne odbycie podróży
- Nie otrzymałeś jeszcze odszkodowania od linii lotniczej.
Co się stanie, jeśli mój lot jest przepełniony i jakie odszkodowanie mogę otrzymać za odmowę przyjęcia na pokład?
Jeśli kwalifikujesz się na odszkodowanie za przepełniony lot, kwota zależy od dwóch czynników: odległości podróży oraz tego, czy Twój lot jest na terenie UE, czy poza nią.

Dystans | Kwota odszkodowania |
---|---|
1500 km lub mniej | €250 |
Loty wewnątrz UE od 1500 do 3 500 km | €400 |
Loty poza UE powyżej 3500 km | €600 |
Sprawdź opinie naszych klientów
Zweryfikowana
Polecam SkyDelay! Przez kilka miesięcy próbowałam uzyskać odszkodowanie na własną rękę za opóźniony lot międzynarodowy (Polska-Australia) od przewoźnika - niestety bezskutecznie. Linia lotniczna wielokrotnie odrzuciła reklamację twierdząc, że opóźnienie wynikło ze złej pogody, a następnie nie była skora zaplacić nawet po wyroku sądowym. Firma SkyDelay (z pomocą komornika) wywalczyła dla mnie spore odszkodowanie (równowartość biletu do AUS w jedną stronę), czego sama nie byłabym w stanie osiągnąć. Był to długi proces, na co sama nie miałabym czasu, ale firma SkyDelay zajęła się wszystkim bardzo profesjonalnie i nie musiałam nawet kiwnąć palcem 🙂 Jeżeli kiedykolwiek będę chciała dostać odszkodowanie za opoźniony lub odwołany lot to na pewno ponownie skorzystam z usług SkyDelay.

Gabriela
2020-10-14
Zweryfikowana
Jak dla mnie perfekcja pod każdym względem. Poleciłem już Firmę znajomym, którzy lecieli feralnym lotem. Podjęli się sprawy Bułgaria Air, która inni odrzucili. Stały kontakt, rzetelna informacja i efekt 600 euro.

Jacek Bialas
2020-09-01
Zweryfikowana
Gorąco polecam SkyDelay. Fachowa pomoc, kompetentni specjaliści - właściwi ludzie na właściwym miejscu. Wszystko przebiegło wzorowo, uzyskałam możliwie najwyższe odszkodowanie. W razie problemów z przesuniętym lub anulowanym lotem - na pewno wrócę. Dziękuję!

Dominika
2020-05-08
Zweryfikowana
Profesjonalna, sprawna pomoc! Polecam

Klaudia
2020-05-05
Zweryfikowana
Korzystam, potrafią uzyskać odszkodowanie nawet w przypadkach beznadziejnych. Polecam!

Marcin
2020-05-04
Zweryfikowana
Bardzo duża pomoc i doskonała współpraca. Sprawa wygrana!!

Marlena
2020-05-04
Zweryfikowana
Od razu po przedstawieniu mojej sytuacji z opóźnionym lotem o ładnych kilka godzin, zostałem poinformowany o możliwości ubiegania się o odszkodowanie od linii lotniczej, wysokości tej kwoty i czasie uzyskania pieniędzy . Dzięki współpracy dostałem przelew w niecały miesiąc-400€. Pełen profesjonalizm, polecam SkyDelay każdemu kto uważa, ze ciężko wygrać z tak dużymi firmami jakimi są linie lotnicze.

Marcin Smolarek
2020-05-02
Zweryfikowana
Profesjonalnie i szybko załatwiona sprawa, polecam!

Robert
2020-05-02
Zweryfikowana
Zadziwiająco pozytywne doświadczenie z firmą. Prawnicy absolutnie biegli w temacie norm prawnych regulujących materię należnych "odszkodowań lotniczych"; uczciwe, jasne zasady zlecenia windykacyjnego. Prowizja w niewygórowanej wysokości, do tego należna wyłącznie w przypadku skutecznego wyegzekwowania należności, brawo 🙂

Paweł
2020-04-27
Zweryfikowana
Profesjonalne podejście do każdej sprawy . Polecam

Krzysztof
2020-04-27