Przepełniony lot

Odszkodowanie za przepełniony lot - overbooking

Czasami linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolocie ze względów optymalizacji kosztów, gdyż wiedzą, że część pasażerów, którzy kupili bilety z różnych przyczyn nie pojawią się na pokładzie, co powoduje, że w samolocie są wolne miejsca, które można sprzedać w nadmiarze.

TrustPilot-logo

    1. Wprowadź szczegóły lotu

    2. Dane kontaktowe

    grupa-ludzi

    Jakie mam prawa, jeśli mój lot jest przepełniony?

     
    • Możesz otrzymać zwrot pieniędzy za bilet lub linie lotnicze muszą zaoferować alternatywny transport.
    • Linia lotnicza musi zapewnić jedzenie i napoje, jeśli lot był opóźniony o więcej niż 2 godziny.
    • Przewoźnik musi zapewnić Ci zakwaterowanie w hotelu oraz transport z lotniska i na lotnisko, jeśli Twój alternatywny lot odbędzie się następnego dnia.

    Co zrobić, jeśli mój lot jest przepełniony?

    • Nie oddawaj dobrowolnie swojego miejsca w zamian za vouchery.
    • Miej przy sobie kartę pokładową i inne dokumenty podróżne.
    • Poproś pracowników linii lotniczych, o dowód na piśmie dlaczego odmówiono Ci przyjęcia na pokład.
    • Zapytaj o alternatywny lot do miejsca docelowego na koszt linii lotniczej.
    • Zażądaj rekompensaty za odmowę przyjęcia na pokład.
    • Zwróć się z prośbą, czy linia lotnicza pokryje koszty Twoich posiłków i napojów.
    • Poinformuj linię lotniczą o zapewnieniu zakwaterowania w hotelu na ich koszt, jeśli będziesz czekać na alternatywny lot, który ma się odbyć np. kolejnego dnia.
    • Zachowaj paragony, jeśli masz dodatkowe wydatki.
    czlowiek-z-faktura
    samolot-latajacy-wokol-ziemi

    Możesz otrzymać odszkodowanie, jeśli

    • Wyleciałeś z UE (dowolną linią lotniczą) lub przyleciałeś do UE (pod warunkiem, że linia lotnicza ma siedzibę w UE).
    • Nie zgłosiłeś się dobrowolnie, aby zrezygnować z miejsca w zamian za vouchery lub inne korzyści finansowe.
    • Nie odmówiono Ci wejścia na pokład z przyczyn, na które masz wpływ (np. Spóźniłeś się przy bramce odlotów lub Twoje dokumenty jak np. wiza czy paszport były nieprawidłowe).
    • Twój stan zdrowia pozwalał na bezpieczne odbycie podróży
    • Nie otrzymałeś jeszcze odszkodowania od linii lotniczej.

    Co się stanie, jeśli mój lot jest przepełniony i jakie odszkodowanie mogę otrzymać za odmowę przyjęcia na pokład?

    Jeśli kwalifikujesz się na odszkodowanie za przepełniony lot, kwota zależy od dwóch czynników: odległości podróży oraz tego, czy Twój lot jest na terenie UE, czy poza nią.

    kobieta-z-portfelem
    Dystans Kwota odszkodowania
    1500 km lub mniej€250
    Loty wewnątrz UE od 1500 do 3 500 km€400
    Loty poza UE powyżej 3500 km€600

    Sprawdź opinie naszych klientów

    Zweryfikowana
    Polecam SkyDelay! Przez kilka miesięcy próbowałam uzyskać odszkodowanie na własną rękę za opóźniony lot międzynarodowy (Polska-Australia) od przewoźnika - niestety bezskutecznie. Linia lotniczna wielokrotnie odrzuciła reklamację twierdząc, że opóźnienie wynikło ze złej pogody, a następnie nie była skora zaplacić nawet po wyroku sądowym. Firma SkyDelay (z pomocą komornika) wywalczyła dla mnie spore odszkodowanie (równowartość biletu do AUS w jedną stronę), czego sama nie byłabym w stanie osiągnąć. Był to długi proces, na co sama nie miałabym czasu, ale firma SkyDelay zajęła się wszystkim bardzo profesjonalnie i nie musiałam nawet kiwnąć palcem 🙂 Jeżeli kiedykolwiek będę chciała dostać odszkodowanie za opoźniony lub odwołany lot to na pewno ponownie skorzystam z usług SkyDelay.
    Gabriela
    Gabriela
    2020-10-14
    Zweryfikowana
    Jak dla mnie perfekcja pod każdym względem. Poleciłem już Firmę znajomym, którzy lecieli feralnym lotem. Podjęli się sprawy Bułgaria Air, która inni odrzucili. Stały kontakt, rzetelna informacja i efekt 600 euro.
    Jacek Bialas
    Jacek Bialas
    2020-09-01
    Zweryfikowana
    Gorąco polecam SkyDelay. Fachowa pomoc, kompetentni specjaliści - właściwi ludzie na właściwym miejscu. Wszystko przebiegło wzorowo, uzyskałam możliwie najwyższe odszkodowanie. W razie problemów z przesuniętym lub anulowanym lotem - na pewno wrócę. Dziękuję!
    Dominika
    Dominika
    2020-05-08
    Zweryfikowana
    Profesjonalna, sprawna pomoc! Polecam
    Klaudia
    Klaudia
    2020-05-05
    Zweryfikowana
    Korzystam, potrafią uzyskać odszkodowanie nawet w przypadkach beznadziejnych. Polecam!
    Marcin
    Marcin
    2020-05-04
    Zweryfikowana
    Bardzo duża pomoc i doskonała współpraca. Sprawa wygrana!!
    Marlena
    Marlena
    2020-05-04
    Zweryfikowana
    Od razu po przedstawieniu mojej sytuacji z opóźnionym lotem o ładnych kilka godzin, zostałem poinformowany o możliwości ubiegania się o odszkodowanie od linii lotniczej, wysokości tej kwoty i czasie uzyskania pieniędzy . Dzięki współpracy dostałem przelew w niecały miesiąc-400€. Pełen profesjonalizm, polecam SkyDelay każdemu kto uważa, ze ciężko wygrać z tak dużymi firmami jakimi są linie lotnicze.
    Marcin Smolarek
    Marcin Smolarek
    2020-05-02
    Zweryfikowana
    Profesjonalnie i szybko załatwiona sprawa, polecam!
    Robert
    Robert
    2020-05-02
    Zweryfikowana
    Zadziwiająco pozytywne doświadczenie z firmą. Prawnicy absolutnie biegli w temacie norm prawnych regulujących materię należnych "odszkodowań lotniczych"; uczciwe, jasne zasady zlecenia windykacyjnego. Prowizja w niewygórowanej wysokości, do tego należna wyłącznie w przypadku skutecznego wyegzekwowania należności, brawo 🙂
    Paweł
    Paweł
    2020-04-27
    Zweryfikowana
    Profesjonalne podejście do każdej sprawy . Polecam
    Krzysztof
    Krzysztof
    2020-04-27