Iata-wykres

IATA: Wysokość strat w branży lotniczej w 2020 to 118 miliardów dolarów

W miarę kontynuacji obecnego kryzysu Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) ogłosiło pogarszającą się prognozę strat w branży lotniczej w 2020 roku.

W dniu 24 listopada 2020 r. IATA wydała raport o wynikach ekonomicznych branży lotniczej, wskazujący, że straty mają się pogorszyć. Organ branżowy przewidział, że linie lotnicze zakończą rok 2020 ze stratami w wysokości 118 miliardów dolarów. W lipcu 2020 roku IATA wskazało, że według prognoz branża straci 84,3 miliarda dolarów w 2020 roku. Są też “dobre” wieści, ponieważ stowarzyszenie przewiduje, że straty mogą zostać zmniejszone do 38 miliardów dolarów w 2021 roku.

Duże spadki

Przy znacznym spadku ruchu pasażerskiego szacuje się, że przychody spadną o 66% w 2020 r. Jest to największym spadkiem od drugiej wojny światowej. Szacuje się, że w ciągu roku turyści podróżujący samolotem wydadzą około 347 miliardów dolarów. To o 59% mniej niż w 2019 roku. W 2021 roku wydatki turystyczne powinny wzrosnąć do 559 miliardów dolarów i powrócić do poziomów obserwowanych ostatnio od 2012 roku.

Przewiduje się, że producenci samolotów zakończą dostawę 800 nowych samolotów przed końcem roku. To mniej więcej połowa wszystkich planowanych dostaw na początek 2020 r. IATA przewiduje, że w 2021 r. Linie lotnicze odbiorą 1302 nowe samoloty, co jest zbliżoną liczbą do tej z 2019 r. Niemniej należy spodziewać się większych opóźnień w dostawach i anulowań zamówień. ponieważ popyt będzie powoli się zwiększał.

IATA szacuje, że całkowite zatrudnienie w liniach lotniczych spadnie do 1,9 miliona w 2020 roku.

covid-airport

Oczekuje się, że przewoźnicy cargo będą nadal wykazywać odporność, częściowo ze względu na rolę, jaką będzie odgrywać w dystrybucji szczepionek. Oczekuje się, że wolumeny ładunków wzrosną z 54,2 mln ton w 2020 r. Do 61,2 mln ton w 2021 r., Prawie dorównując 61,3 mln ton przewiezionych w 2019 r.

Rygorystyczne środki cięcia kosztów i wzrost popytu mogą doprowadzić do tego, że przemysł będzie miał dodatnie środki pieniężne już w czwartym kwartale 2021 r. Oczekuje się, że ewentualna szczepionka będzie punktem zwrotnym, ale ponieważ jej dystrybucja stwarza wyzwania, ożywienie zajmie trochę czasu. do stowarzyszenia.

Wpływ strat w branży lotniczej na różne regiony


Chociaż obecny kryzys dotknął linie lotnicze na całym świecie, niektóre kraje i regiony ucierpią w różnym stopniu. Oczekuje się, że Ameryka Północna, która szczyci się dużym rynkiem krajowym, odrodzi się szybciej w 2021 roku. Marża zysku netto poprawi się do -6,8% z oczekiwanej marży -41,4% w 2020 roku.

Europa, borykająca się z nowymi blokadami i ograniczeniami w podróżowaniu z powodu drugiej fali pandemii, mogła zobaczyć wolniejsze ożywienie. Szacuje się, że straty netto w regionie wzrosną z 26,9 mld USD w 2020 r. Do 11,9 mld USD w 2021 r.

Region Azji i Pacyfiku, mimo że jako pierwszy uderzył w niego COVID-19, powinien szybko odzyskać zdrowie. Według IATA duże rynki krajowe w Chinach i Indiach już powróciły do ​​poziomu sprzed pandemii. Przewiduje się, że straty netto w 2021 r. Spadną do 7,5 mld USD, co stanowi prawie jedną czwartą strat w 2020 r.

Linie lotnicze z Bliskiego Wschodu polegają na lotach międzynarodowych, dlatego ożywienie w regionie może być wolniejsze. Będzie można odnotować wzrost strat w branży lotniczej do 7,1 mld USD w 2020 r. I 3,3 mld USD w 2021 r.

Oczekuje się, że ożywienie w Ameryce Łacińskiej będzie również powolne, ponieważ niektóre linie lotnicze borykały się z trudnościami finansowymi już przed pandemią. Prognozuje się, że region odnotuje stratę netto w wysokości 3,3 mld USD w 2021 r., W porównaniu z 5 mld USD w 2020 r.

Przyszłe wyzwania


Aby przywrócić mobilność i swobodę przemieszczania się, kolejnym dużym wyzwaniem dla przemysłu lotniczego jest bezpieczne ponowne otwarcie granic przy użyciu technologii szybkiego testowania antygenów. IATA podkreśliła również znaczenie gotowości do dystrybucji szczepionek.

„Granice muszą być otwarte dla dystrybucji, obiekty logistyczne łańcucha chłodniczego muszą być dostępne z wyszkolonym personelem, a środki bezpieczeństwa muszą być szczelne. Ponadto należy zwiększyć liczbę przewozów pasażerskich z możliwością przewożenia pasażerów. Będzie to największe i najbardziej złożone przedsięwzięcie logistyczne w historii ”- ustępujący dyrektor generalny IATA, Alexandre de Juniac.

„Granice muszą być otwarte dla dystrybucji, obiekty logistyczne łańcucha chłodniczego muszą być dostępne z wyszkolonym personelem, a środki bezpieczeństwa muszą być szczelne. Ponadto należy zwiększyć liczbę przewozów pasażerskich z możliwością przewożenia pasażerów. Będzie to największe i najbardziej złożone przedsięwzięcie logistyczne w historii ”

Ustępujący dyrektor generalny IATA, Alexandre de Juniac

De Juniac wskazał na krytyczną potrzebę wsparcia finansowego dla przemysłu lotniczego. Skłonił rządy do dalszego wspierania linii lotniczych, ale w formach, które nie zwiększyłyby dalszego zadłużenia firm i powiększania się strat w branży lotniczej.

„Wsparcie finansowe w wysokości 173 miliardów dolarów pozwoliło uratować niezliczone miejsca pracy i zapobiec masowym bankructwom. Była to inwestycja w uzdrowienie – nie tylko dla linii lotniczych, ale dla całej gospodarki. Każda praca w lotnictwie wspiera 29 innych. Pełne globalne wyjście z tego kryzysu będzie znacznie zagrożone bez ekonomicznego katalizatora lotnictwa ”- powiedział de Juniac.